Thursday, January 21, 2010

玫瑰之吻

Kiss by a Rose是我喜欢的一首英文歌. 原唱者是Seal. 现在Angela Aki, 一个感性的日本女歌手用日语如痴如醉的唱出了这首classic. Angela除了歌声好, 她也弹的一手好钢琴. 看她的手指很轻松的在钢琴上飞舞, 的确让我羡慕和赞叹. 让我们欣赏这首Kiss By a Rose by Angela Aki. Final Fantasy也是我喜欢的anime series.




There used to be a greying tower alone on the sea.
从前有一坐灰色灯塔孤立的在海上
You became the light on the dark side of me.
你成为我黑暗里的灯
Love remained a drug that's the high and not the pill
爱让我兴奋而不是毒品

But did you know
你知道吗
That when it snows,
当下雪的时候
My eyes become large and,
我的眼睛会瞪的大大的
The light that you shine can be seen.
因为我看见你闪闪发亮的光

Baby,宝贝
I compare you to a kiss from a rose on the grey.
我把在灰暗得到玫瑰之吻和您相比
Ooh...
The more I get of you
当我和你在一起时
Stranger it feels, yeah
感觉是怪怪得
And now that your rose is in bloom,
你芳华盛开
A light hits the gloom on the grey.
你的光把灰暗驱散了

There is so much a man can tell you,
我有很多话要讲
So much he can say
有数不清的情怀

You remain,你是
My power, my pleasure, my pain.
我的动力, 我的欲求, 我的痛苦
Baby, to me you're like a growing addiction that I can't deny
宝贝, 你是我解不掉的耽溺
Won't you tell me is that healthy, baby?
宝贝, 你能告诉我这样健康吗?

But did you know
你知道吗
That when it snows,
当下雪的时候
My eyes become large and,
我的眼睛会瞪的大大的
The light that you shine can be seen.
因为我看见你闪闪发亮的光

Baby,宝贝
I compare you to a kiss from a rose on the grey.
我把在灰暗得到玫瑰之吻和您相比
Ooh...
The more I get of you
当我和你在一起时
Stranger it feels, yeah
感觉是怪怪得
And now that your rose is in bloom,
你芳华盛开
A light hits the gloom on the grey.
你的光把灰暗驱散了

I've been kissed by a rose on the grey,
我在灰暗里被玫瑰吻了...
I've been kissed by a rose
我被玫瑰吻了...
...And if I should fall, at all
要是我真的一倒不起
I've been kissed by a rose
我被玫瑰吻了...

No comments: