Sunday, July 8, 2012

黑人的幽默


姐, 送来了一篇黑人的幽默. 其实白种人都认为他们是高人一等. 人, 流的血都是红的不是吗? AUSTRALIA那里的肤色分别更加没话说. 人没有贵贱之分, 只是不同的人类带着不同的业出世. 看了下面的幽默, 笑一笑就好无需起分别心....

Dear white, something you got to know.
親愛的白種人,有些事你必須了解。

When I was born, I was black.
出生時,我是黑色的

When I grow up, I am black.
長大了,我是黑色的

When I'm under the sun, I'm black.
在陽光下,我是黑色的

When I'm cold、I'm black.
当寒冷時,我是黑色的

When I'm afraid、I'm black.
害怕時,我是黑色的

When I'm sick、I'm black.
生病了,我是黑色的

When I die, I'm still black!
死亡了,我仍是黑色的。

You... white people,
你呢... 白种人,

When you were born, you were pink.
当出生時,你是粉紅色的

When you grow up, you become white.
長大了,你變成白色的

You're red under the sun.
在陽光下,你是紅色的

You're blue when you're cold.
寒冷時,你是蓝色的

You are green, when you're afraid.
害怕時,你是青色的

You're yellow, when you're sick.
生病時,你是黄色的

You're gray, when you die.
当死亡時,你是灰色的

And you, call me 'color'?
而你,卻叫我「有色人種」....

No comments: